Alla inlägg under januari 2013

Av Martina Karlsson - 16 januari 2013 17:39

Idag gjorde jag smoothie. Det blev hallon, färsk mynta, färsk spenat och banan. Sweet!


Tack vare instagram har jag hittatmassa insperation. Bland annat har jag hittat större insperation och tips kring mitt intresse för raw food. Raw food låter krångligt och för vissa även tråkigt och äckligt.
Ja, vissa rätter är jäkligt tråkiga och tillslut smaklösa. Rivna grönsaker är raw food men det är ingen mat, det är tillbehör. Det handlar om kombinationer i struktur och kryddor. Det är inte speciellt tråkigt och kompilicerat, inte mer än allt annat som dras till sin spets.

Då jag varken tål gluten och laktos och dessutom är känslig för en del andra saker är det inte mer meckigt än vanligt att göra bra och god mat.
Jag är ingen större långkokerska och tycker det är krångligt med 70 ingredienser, därför kommer jag som jag gjort tidigare, att lägga upp lätta, "snabba" och okomplicerad mat. Tror även vissa rätter kommer verka en aning okontoversiella och konstiga men jag lär mig nya upplevelser och smaker på vägen.

MAT
Av Martina Karlsson - 16 januari 2013 17:20

Nu har jag tagit nya tag att fortsätta bloggandet. Funderat, till och från, ett tag nu. Anledningen att det blev nu är att jag vill ha kontinuerlig uppdatering och det är vad jag ska göra i fortsättningen.

Här kommer lite inspirerande bilder från julen, min tripp till Göteborgs stolthet; Fiskekörkan

Ovido - Quiz & Flashcards