Alla inlägg den 11 mars 2014

Av Martina Karlsson - 11 mars 2014 16:45











Min nya super krydda- Rosmarin och Vitlök


Skulle laga pumpa och i recepter stod det att jag skulle ha rosmarin, vitlök och timjan.

Timjan hade jag sedan jag fick från mamma trädgård, vitlök hade jag också men inte rosmarin. Är inte den som har gröna ringrar och ville helst undvika köka rosmarin på kruka och aldra minst torkad rosmarin. Har aldrig sett rosmarin i findus sortiment men jag gjorde en chansning på coop. Å då hittade jag den här, super!!


Om du vill laga mitt pumpa recept behöver du:


1 st pumpa (jag använde butternutt då det är lite bättre lämpad för ugnstillagning)

olivolja

Vitlök

Rosmarin

Timjan

Salt


Ung 200grader


Dela pumpan mitt i tu och sen skala. Dela den sedan i klyftor.

Lägg den i en rimligt stor skål, häll över olja och kryddor och rör om så att alla klyftor är smorda

Häll över i ungfat form och "grilla" i ca 20-30 minuter tills pumpan är mjuk. 


Severas till med nörkött eller fågel.


   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards