Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Martina Karlsson - 16 mars 2011 15:57


Pad Thai Nudlar


Hittade en ny, lite dyrare asiatiskaffär vid hötorget, finns även en vid Fridhemsplan. 

Hittade typ koppnudlar med min favoritsmak. 


Alltid när jag är på thairesturang så beställer jag Pad Thai, gudomligt gott!!


 




Av Martina Karlsson - 16 mars 2011 11:29







Frukost

Pannkakor



  

Recept 2 pers

4 Ägg

2-3 dl Mjölk

3½-4 dl Mjöl

1 nypa salt



Bland att i en bunke, Bakar du med glutenfritt mjöl kan det vara till nytta att sila mjölet så att du slipper mjölklumpar.

(Jag brukar tänka så här när jag gör pannkakor, är det för gul eller för tjock häll i mer mjölk och är den för tunn häll i mer mjöl. Därför är receptet på ett ungefär.)


Sätt spisplattan på medelhög värme och stek pannkakorna i smör


Servera med glass, grädde, sylt eller Lime & Sirap







Ovido - Quiz & Flashcards